Str. Prefect Vasile Moldovan nr. 50 Târnăveni, Mureș
Ne auzim la telefon! 0744.573.593
Închide meniul
Str. Prefect Vasile Moldovan nr. 50 Târnăveni, Mureș
0744.573.593
contact@conaculhancu.ro

Legume sănătoase

Fie că sunt cultivate in seră sau aer liber, legumele noastre vor fi mereu proaspete.

Celor care preferă o legumă gustoasă ca alternativă la una lucioasă și arătoasă din supermarket, le oferim:

  • Roșii – Fiind o excelentă sursă de vitamina C şi alţi antioxidanţi, roşiile pot ajuta la combaterea formării de radicali liberi cunoscuţi sub altă formă drept una dintre cauzele principale ale dezvotării celulelor cancerigene. Licopenul găsit în roşii este foarte eficient, fiind un puternic sprijin în tratamentul cancerului de prostate. Consumul de alimente care sunt bogate în conţinut de apă şi fibre – aşa cum sunt şi roşiile – pot ajuta la restaurarea hidratării şi pot promova mişcările regulate ale intestinului. Roşiile sunt, de asemenea, o sursă bogată de luteină şi beta-caroten – antioxidanţi puternici care şi-au dovedit eficienţa în protejarea ochilor împotriva deteriorării induse de lumină asociată cu dezvoltarea de cataractă.
  • Castraveți – castravetele consumat în salate sau ca atare poate preveni cancerul, reglează tensiunea arterială, este benefic în cazul persoanelor cu probleme ale gingiilor sau dinţilor, favorizează digestia, tratează gastrita şi arsurile stomacului. Este un bun remediu împotriva constipaţiei şi a viermilor intestinali, protejează articulaţiile, reduce nivelul de colesterol din organism şi are efect diuretic, fiind de mare folos celor care doresc să scape de câteva kilograme. Vitamina B şi carbohidraţii din castraveți iți pot oferi exact doza de energie care îţi lipseşte.
  • Ardei (ardei gras, ardei capia, ardei iute) – Luteina prezentă in ardei protejează ochii de apariţia cataractei şi a degenerării maculare ce poate apărea odată cu înaintarea în vârstă. Totodată, prin vitaminele B2, B3, B6 ajută la metabolizarea alimentelor, dar şi la producerea de globule roşii şi hormoni.În cazul pacienţilor cu probleme cardiovasculare sau al diabeticilor se recomandă introducerea ardeiului gras în alimentaţie şi prin prisma faptului că un efect al capsaicinei este acela că reduce colesterolul rău şi este hipoglicemiantă. ardeiul iute nu provoacă ulcerul gastric, ci chiar poate ajuta la prevenirea acestuia prin distrugerea bacteriilor care pot fi ingerate, stimulând în acelaşi timp celulele mucoasei stomacului să secrete sucuri de protecţie care împiedică formarea ulcerului. De fapt, consumul de ardei iute poate diminua riscul de ulcer gastric. În cazul infecţiilor respiratorii sezoniere, ardeiul iute este un adjuvant, iar asta deoarece capsaicina din compoziţie are rol în deschiderea şi drenarea căilor nazale congestionate şi fluidizarea secreţiei de mucus din plămâni sau fosele nazale. fibrele dietetice din ardeiul capia regleaza tranzitul intestinal, combatand problemele precum constipatia sau diareea.
  • Fasole verde – S-a dovedit că aceasta are proprietăţi de scădere a colesterolului, de combatere a afecţiunilor cardiovasculare, de reglare a nivelului glicemiei, de reducere a riscului de obezitate. Conţinutul ridicat de fibre al fasolei reglează glicemia, ţinând astfel de foame şi menţinâd concomitent nivelul energetic. Există dovezi promiţătoare care arată că fasolea ar putea contribui la împiedicarea apariţiei cancerului, cu precădere celor de pancreas, de colon, de sân şi de prostată. Tot leguma vedetă în mediul rural te scapă de constipaţie, hipertensiune, diabet de tip II şi scade considerabil riscul de apariţie a cancerului.
  • Salată verde – Alimentele bogate în vitamina A şi C, cum este și salata verde, ajută la prevenirea cancerului. Salata verde este bogată şi în magneziu, care joacă un rol important în regenerarea ţesuturilor, nervilor, celulelor cerebrale şi musculare. Salata verde este ideală pentru tratarea constipaţiei. Conţine mari cantităţi de fibre alimentare care stimulează funcţia intestinelor şi digestia. Salata verde conţine o substanţă care induce somnul, fiind astfel ideală pentru persoanele care se confruntă adesea cu insomnii.

Fie că le consumați proaspete sau că le utilizați la prepararea diferitelor rețete, gustul nu vă va dezamăgi.
Urmariți secțiunea “Blog” a site-ului nostru pentru delicioase rețete culinare la care puteți folosi legumele noastre.